Blir det slik i det nye nabolaget?

«40 nye omsorgsboliger for personer med demens åpner på Strømme i 2019. Tilbudet representerer noe helt nytt i demensomsorgen i Kristiansand», skriver Kristiansand kommune på sin nettside. Og etter avholdt arkitektkonkurranse er nå vinnerutkastet presentert. Kommunen skriver videre om planene:
    «Byggearbeidene begynner i midten av 2018, og omsorgsboligene skal stå klare til innflytting i desember 2019.
    Beboerne skal bo i bokollektiver, og konseptet inneholder i tillegg et torv med blant annet butikk, kafe, og hobbyrom.
    Kommunen ønsker å utvikle et konsept der både pårørende, nettverk og frivillige kan bidra til å skape en hverdag med gode opplevelser for beboerne. Hovedinngangen med kafe og butikk blir en levende plass som inviterer til møter mellom beboere og nærmiljøet.»

Les mer om planene her. Eller gå direkte til vinnerbidraget og se tegningene her.

Menigheten har selvsagt kontakt med kommunen i den pågående planprosessen. Og som vanlig blir neppe den endelige løsningen ikke helt som her presentert?  Skjønt spennende blir det, både for Strømme senter og for menigheten. Med mange spørsmål som skal finne sine svar.