Count your blessings! (Tell velsignelsene) – og skriv dem ned

Det var så helt annerledes det han både utfordret og  inspirerte menigheten til på den første gudstjenesten i 2018, vår ungdomsarbeider Andreas Holvik. I en tid på året hvor det i manges hjerner kvernes på det vanlige «Tenk om ...?» Og vi tenker på alt det vi skal gjøre annerledes. Om ikke alltid høyt uttalt, men kverner likevel i bakhodet. Mens det Andreas sa  var følgende:
    - Jeg har for lengst slutta med nyttårsforsett, etter å ha innsett at det å begynne å stå opp klokka halv seks, lese en time i bibelen, trene minst 30 minutter hver dag og spise grønnkål til hvert måltid ikke lar seg gjøre som et knips over natta. Men jeg har likevel en ting som jeg utfordrer meg selv med, og det prøver jeg å gjøre ikke bare hvert nye år, men hver dag. Og det er som Jesus gjør i tempelet, og det er som det står i Matt 6,33 “Søk først Guds rike, så skal du få alt det andre i tillegg.” Det utfordrer jeg dere også på. Ikke tenk på at du skulle trent mer, du skulle spist sunnere, lagt deg tidligere. Det er noe som er mye viktigere enn det, og det er å søke Gud. Søk etter sannheten, vær nysgjerrige på troen, still spørsmål i bønn. Søk opplevelser sammen med Gud, og skriv ned opplevelser og bønnesvar. Men ikke overtenk det. Som Jesus sier til Martha når hun løper rundt og skal ordne alt mulig: “Du gjør deg strev og uro med mange ting. Men ett er nødvendig.” Og den ene tingen, det er å være sammen med Jesus.

Tenk når menigheten kommer sammen ved slutten av 2018 og mange kan fortelle om alle gleder og velsignelser de har skrevet ned gjennom året. For som Andreas også sa:
    - Ettersom tiden går så glemmer vi fort selv de store opplevelsene i livet, også de vi har sammen med Gud. Derfor oppfordrer jeg dere til å skriv ned disse opplevelsene, ta de til hjertet på ordentlig!
    Kanskje den siste gudstjenesten i det nye året vi nettopp har begynt på, virkelig blir en festgudstjeneste?