Misjonsmesse 2006

Lystig lyd fra Istid 2 fyller et rom. En kanin blir malt på et lite, spent ansikt. Kaffe fylles i kopper. Årer fordeles, og mynter og sedler skifter hender. Praten går livlig ved bordene. Kaker, smykker, drops og lodd selges i boder. Det er Misjonsmesse i Randesund Frikirke. Datoen er lørdag 11.november.

Fra morgen til kveld går maskineriet, og det er ikke få kroner som samles inn til Frikirkens misjonsarbeid. I fjor var det et rekordår, med 260 000 kroner samlet inn. Misjonsmessen anno 2006 fikk inn omtrent like mye, og komiteen er godt fornøyd.

-Dugnadsinnsatsen denne dagen er enorm, sier Grethe Helland, som har vært med i årets komite. -120 mennesker deltar med totimers økter i kafé eller med loddsalg. I tillegg er det veldig hyggelig at mange av kirkas naboer og andre som ikke går her til vanlig, legger turen innom på en sånn dag, avslutter hun.